Форум » Кинолента Колина Ферта. ХХI век » A Single Man #2 » Ответить

A Single Man #2

Romi: Часть #1 осталась здесь.

Ответов - 219, стр: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 All

Алёна: olja пишет:Наши журналисты, как всегда а высоте. Потрясающая фраза. Вместо нее были какие-то там Колин Ферт и Николас Холт, тоже сыгравшие... Да уж! Это такой вольный перевод из DailyMail Дословно было вот это:Also in attendance were the film's star Colin Firth - of Bridget Jones and Pride And Prejudice fame - and his Italian wife Livia Giuggioli, who looked elegant in a blue satin dress and green accessories. Присутствовали звезда фильма Колин Ферт- известный по фильмам Бриджет Джонс и Гордость и предубеждение - и его жена -итальянка Ливия выглядевшая очень элегантно в синем атласном платье с зелёными аксессуарами. ПОДРОБНЕЕ click here

Jane: Алёна пишет: Да уж! Это такой вольный перевод из DailyMail Упс... хоррроший такой перевод, даже я так не переведу со всей своей англокалекостью Впрочем, там одно название ресурса чего стоит

olja: Алёна пишет: Дословно было вот это: Потрясающий перевод, ну умеют наши интерпретировать, этого у них не отнимешь.


manunin: olja пишет: Потрясающий перевод, ну умеют наши интерпретировать, этого у них не отнимешь. А чему тут удивляться. Джулиана Мур "бренд" раскрученный, у всех на слуху, не то что Колин Ферт. Показательный пример из жизни: Всякий раз когда мы с дочкой в разговоре упоминаем имя Колин Ферт и муж слышит это, он спрашивает: "А кто это?" Хотя имя это слышал ни раз, и даже ни один десяток раз. И кое-какие фильмы с участием Колина видел, за исключением ГиПа (не его это кино). В следующий раз на вопрос: "Кто это?" можно ответить. что этот товарищ номинировался на Оскар. Это уж точно заставит обратить на Колина более пристальное внимание ни только моего мужа, но и кого-нибудь еще (я надеюсь). О чем был фильм, и что за роль была номинирована со временем, скорее всего, забудется. А номинация, а может быть и больше, останется. И сценаристы, и режиссеры, надеюсь, чаще будут предлагать сыграть образы, достойные актерского дарования нашего обожаемого Колина.

Jane: manunin пишет: А чему тут удивляться. Джулиана Мур "бренд" раскрученный, у всех на слуху Да я бы не сказала, что такой уж раскрученный. Она известная актриса конечно, но по степени того, насколько на слуху, далеко не самая раскрученная, имхо. И Колин за последние годы стал все же намного более известным. Во всяком случае в киноманских кругах оба весьма известные личности. А остальные, по-моему, не факт, что знают, и кто такая Джулианна Мур.

marisha: У Сестер ролик с премьеры "A Single Man" в Лондоне 1 февраля. Жаль, Колина здесь мало, он с Ливией где-то на 30-й секунде, море вспышек, суета. А платье Ливии кажется зеленоватым больше, чем голубым как на снимках.

Carrie: Вот на этой страничке можно посмотреть небольшое интервью с Колином о фильме (только осторожно, там опять много кадров и сцен из фильма показано — так что кто не хочет просмотреть полфильма заранее по кусочкам, лучше не смотрите ). Из интересного — обсуждают различия между книгой и фильмом, в частности, в романе Ишервуда не было никакого мотива самоубийства, это все привнесено Томом Фордом, это его трактовка. Но они встречались с неким Доном, который был многолетним парнером самого Ишервуда, он несколько раз приезжал к ним на съемки и заверил их, что сам Ишервуд был бы не против несколько иной адаптации книги для экрана. Про сцену с Ником Холтом спрашивают (с молоденьким мальчиком, студентом, который к нему "клеится" по ходу дела, насколько я поняла). Меня тронуло, как Колин упомянул, что у него сын одного с Ником возраста. Ведущий иронизирует, мол, все фильмы про гейскую тему, которые когда-либо были номинированы на высокие награды, имеют много общего: в них актеры нормальной ориентации играют геев и всегда умирают в конце. Колин напоминает, что он недавно сыграл гея в Мамамие, и тот не только не помер, но и вообще к концу стал гораздо счастливее, чем был вначале. И жалуется, что из мюзикла вырезали его "лучшую сцену" — гейский поцелуй. И вообще, мол, сексуальная ориентация актера и сексуальная ориентация его персонажа — это вещи вообще никак не взаимосвязанные, и одна к другой не имеет ни малейшего отношения. Толерантнейший наш. Ну и на всякий случай все же кину ссылку еще на одну страничку, где выложено несколько клипов из фильма в хорошем качестве (в общей сложности на 9 минут). Но спойлеров там дофига, конечно, так что решайте сами, стоит ли это заранее смотреть. Вроде релиз уже не за горами (правда, наверняка дубляж будет, а тут Колин так голосом играет... как, впрочем, и всегда).

olja: Carrie пишет: Из интересного — обсуждают различия между книгой и фильмом, в частности, в романе Ишервуда не было никакого мотива самоубийства, это все привнесено Томом Фордом, это его трактовка. Но они встречались с неким Доном, который был многолетним парнером самого Ишервуда, он несколько раз приезжал к ним на съемки и заверил их, что сам Ишервуд был бы не против несколько иной адаптации книги для экрана. Так понимаю, что вся интрига вокруг этой мысли о самоубийстве. Видимо, сильно отличается трактовка Форда от оригинала. Carrie пишет: Колин напоминает, что он недавно сыграл гея в Мамамие, и тот не только не помер, но и вообще к концу стал гораздо счастливее, чем был вначале. И жалуется, что из мюзикла вырезали его "лучшую сцену" — гейский поцелуй. И вообще, мол, сексуальная ориентация актера и сексуальная ориентация его персонажа — это вещи вообще никак не взаимосвязанные, и одна к другой не имеет ни малейшего отношения. Толерантнейший наш. Да уж, действительно толерантнейший. Даже если и было предубеждение, когда читаешь вот так с юмором и покоем высказанное отношение к вопросу, оно уйдет или, по крайней мере, уменьшится.

Алёна: Константин Лавроненко озвучил Колина Ферта в фильме "Одинокий мужчина" click here

Wyeth: О, они пишут, что в прокате будет вариант с субтитрами. Правда, я пока не смогла найти в Питере кинотеатра, который бы анонсировал показ этого фильма хоть в каком-то виде. Ни Дом кино, ни "Аврора", ни "Мираж" с 18 февраля его показывать не собираются. А больше "вумных" кинотеатров мне что-то не придумать.

deni: Искала сведения о премьере и нашла вот такой пресс-релиз. Ничего принципиально нового, но кое-какие крупинки, правда, неясного происхождения. click here.

Carrie: Лавроненко, конечно, очень хороший актер, и радует, что подобрали именно его, но все же дубляж есть дубляж... Ладно, "бум посмотреть", вернее, послушать, что из этого выйдет в итоге. deni , спасибо! Хороший релиз. Нашла только одну неточность (что для наших релизов уже хорошо ) — у Тома Форда не 23-летний партнер, а партнер в течении 23-х лет (и этому Ричарду Бакли уже, кажись, за 70). Ну, это, как водится, очередные "трудности перевода", не иначе. Решила кинуть отсюда ссылку на статьи из темы "Пресса о Колине", поскольку они в основном этот фильм обсуждают, так что и здесь вроде как по теме.

Carrie: Тем временем в британской прессе появляются все новые и новые статьи о фильме и, что радует, практически все хвалебные и все отдают должное мастерству Колина. Ну и, судя по большинству статей и интервью, теперь "мокрую рубашку" окончательно заменила "телефонная трубка", т.к. все теперь эту сцену взахлеб описывают. Дай бог, чтобы не на очередные 15 лет... Пока некоторые ссылки и тексты сюда собираю, может, потом общими усилиями переведем кое-что. Times Online February 12, 2010 A Single Man In A Single Man Colin Firth gives a performance of polished despair that fully deserves his Oscar nomination as best actor Kate Muir Colin Firth is staring at himself in the mirror: “It’s not so much a face as an expression of a predicament,” he says with mordant humour. Firth is George Falconer, an English professor marooned in his Savile Row suits in the incongruous surroundings of California in 1962. George’s longtime lover has just died, and he suffers a grief that dare not speak its name, in a time when gay men were “light in their loafers”. The predicament plays across Firth’s face in the minutest of subtexts in a performance that is deserving of his Oscar nomination for Best Actor. A Single Man is adapted from Christopher Isherwood’s cult novel and directed by the former Gucci designer Tom Ford, who curates each scene as though it were a fashion shoot from the era. The film is visually stunning, using the production design team from Mad Men. Ford brings intelligence and style to his first full-length film, and Firth brings substance. Firth finds himself playing the usual male romantic lead but in new circumstances. Supposedly in his early fifties, George looks like the young Yves Saint Laurent in his horn-rimmed glasses, and brings a magnificent ironic detachment to his role. Yet the pain is barely held below the surface, when he hears in a phone call that Jim, his lover of 16 years, has been killed in a car crash. He politely thanks the caller who says of the funeral: “The service is just for family”. Excluded and unable to mourn, George falls twisted with agony into the arms of his best girlfriend Charley, played by Julianne Moore. The film mostly takes place on one day eight months after Jim’s death, when George is feeling particularly suicidal, but there are flashbacks to their first meeting — Jim is doing his National Service as a sailor, inevitably — and to ordinary days in their relationship. Rather like that much-loved camp classic The Wizard of Oz, in which the Kansas scenes are sepia and Oz is in Technicolor, George’s life in mourning is often shot in washed-out beige, while the flashbacks of Jim are gloriously bright. There is an affecting domestic scene in which the men flop reading at opposite ends of a sofa, an all-but-married couple with their feet intertwined, two black and white fox terriers lolling beside them. George is reading Kafka, Jim Breakfast at Tiffany’s, which also became a movie where exquisite good taste masks the underlying hurt. George’s mid-century modern glass-and-wood house is as much the star as Firth, equally deserving of long, luscious shots. There are other items to covet: the black convertible Mercedes, the cufflinks, the lamps, the tie pins, the semi-circular white sofa, the G&Ts, and the pink Sobranie cigarettes. As Ruskin said, quoted in the Isherwood book: “Taste is the only morality”. Moore is a living work of Sixties’ art, with helmeted hair and kohl eyes, as George’s alcoholic friend, also from Blighty. She does a spot-on upper-class druggy Kings Road accent. There is a heavenly dinner scene in which George, with a touch of an embarrassing dad at a wedding, dances with Charley to Booker T. and the M.G.’s Green Onions. By day George is at work teaching Aldous Huxley to ungrateful students at university, while the Cuban missile crisis thrums almost unnoticed in the background. George gives an off-the-cuff lecture about the unsaid, “the majority that fear the minority, particularly if the minority is invisible”, and catches the interest of Kenny, a 20-year-old student played by Nicholas Hoult (from Skins and About a Boy). Kenny starts to worry as George clears his desk and heads off with a gun in his briefcase. “This is kind of a serious day for me,” George says, and nothing will raise him from his depression. The addition of the gun to the film — making George’s internal monologue in the book visible — results in an unexpectedly funny scene as George considers suicide in bed, but seems more worried about making a mess of his luxurious linen sheets than about ending it all. Ford confessed that he “had a crush” on his whole cast, so there is no shortage of homoerotica: baby-oiled six packs and pink-lipped, blue-eyed boys who have an aura of My Little Pony about them. Whatever your tastes, the film is a constant aesthetic pleasure, like being in a boutique hotel, reading a deliciously sad novel. Gardian Тут еще фотка любопытная: Is great cinema ever the work of A Single Man? First-time director Tom Ford has surprised the critics by making one of the year's best films. Can he take all the credit – or is great cinema always a team effort? guardian.co.uk, Wednesday 10 February 2010 21.30 GMT 'A film by Tom Ford' … the fashion designer on the set of A Single Man Tom Ford wanted to be a director so much, he bought a movie. He obtained the rights to a Christopher Isherwood novel, lifted the cast from his contacts book and the budget from his bank balance. Ford made his -millions in the rag trade; first as the creative director of Gucci and then as the creator of the Tom Ford fashion label. He freely admits that, until -recently, he had no film-making experience whatsoever. It would be nice, then, to dismiss A Single Man as a bungled vanity project, a hubristic folly from a man with more dollars than sense. -Annoyingly, the shoe won't fit. A Single Man boasts a deft, Oscar-nominated performance from Colin Firth as a bereaved academic facing stark life choices in sun-splashed, early-60s California. It is a film that confidently marries style with substance; a seductive drama that lightly references Hitchcock, Douglas Sirk and Luchino Visconti. Already the critics are dubbing it Death in Venice Beach. But here's the thing. A Single Man is a superb first film from a man who, by his own admission, knew next to nothing about the nuts and bolts of making a movie. So I'm confused. Does this make Ford some kind of -genius savant? Or does it say something about the art of directing, wherein the dreams of one person are built on the backs of others? Just look at the credits. All those cast members; all that crew. In what sense is this "a film by Tom Ford", exactly? I blame the auteur theory, which elevated the director to a God-like -status and allowed him (and it usually is a him) to hog all the credit. Hitchcock was an auteur, we are assured, and so was Orson Welles. And yet, in later years, the titles designer Saul Bass insisted that it was he and not Hitchcock who had engineered the shower scene in Psycho (surely the most purely Hitchcockian scene of them all), while US critic Pauline Kael made a case for the writer (Herman Mankiewicz) and the cinematographer (Gregg Toland) as the real driving forces behind Citizen Kane. It has been said that the end credits of Titanic last longer than the real Titanic took to sink (the ones on Avatar achieve a similar level of transcendental longevity). But don't mention that to director James Cameron, the self-crowned "king of the world". A Single Man, as it happens, is just one of a recent run of acclaimed films from first-time film-makers with a track record outside the industry. They include the artists Steve McQueen (Hunger) and Sam Taylor-Wood -(Nowhere Boy), as well as TV comedy writer Armando Iannucci (In the Loop). Nowhere Boy and In the Loop share the same producer: Kevin Loader. Debut directors of any stripe, Loader tells me, typically need more reassurance than those who have been in the business a while. "They need help getting the relationships in place; figuring out how to work best with the crew around them. Then there is the politics of the cutting room. First-time directors might not be sure just how much -freedom they've got, and how much they're going to get busted by other producers and those who have invested in the film. That's where the help comes in. Certainly there was a bit of head-butting with certain people on Nowhere Boy." Examiner A Single Man is a triumph for Tom Ford and Colin Firth, see it at The Loft Cinema while you can February 10, 3:11 Eric Shlapack Modern studio films that are churned out day after day, seemingly using the same script over and over, are perhaps even more guilty of neglecting the notion that film is a visual medium, glossing over things that are so fundamental to filmmaking such as the camera movement, the frame of the shot, and the relation of items within that space to one another. But with fashion designer Tom Ford’s new film A Single Man, every second of the film and its visual nature is carefully constructed, brilliantly executed, and should leave a great many veteran filmmakers questioning his or her own talents. Mix in the Academy Award nominated tour-de-force given by one of this era’s great actors, Colin Firth, and a film has come to be that is almost a living painting of sorts, one that deals with love, loss, and personal reinvention. Once again, The Loft Cinema is the only place in Tucson you can catch this film right now, and after checking out The Loft’s updated showtime schedule, it will be here at least through next Thursday, February 18th. A Single Man tells the story of an English professor in California named George, played by Firth, who loses his longtime partner to a sudden death. George falls into a chasm of despair and pain, finding no joy at all in life, looking for a way out. He seeks comfort from an old friend Charley, played by Julianne Moore, and a student of his named Kenny, played by Nicholas Hoult, who has taken an interest in George and his teachings. George must come to grips with the painful reality of his loss or it will destroy him, which Charley and Kenny can clearly see even if George cannot. A Single Man provides a shared experience of emotion nearly anyone should be able to connect with. Tom Ford, better known for the international success he found in the world of fashion working for Gucci, then starting his own line, brings a sensibility to the table as a filmmaker that is to be treasured. As a fashion designer, he sees the world as a place where things should be beautiful. This in turn allows the talented visual artists he puts around himself to really put their best effort forth to make certain that film looks great. His cinematographer on the film, up and coming Spaniard Eduard Grau, really breaks through creatively on this piece providing mood and tone through his masterful use and capturing of light. These two sensibilities worked well with the set design and art direction, merging together in a way that would have allowed a powerful story to be told without any dialogue at all. This all coming with a first time director in Ford who clearly was up to the challenge, making one think he would probably be successful at anything he chooses to do. Not to be glossed over or be subservient to the beauty of the film were the exceptional performances given by the cast including Firth, Moore, Hoult, and Matthew Goode. Firth has been deservedly racking up nominations since the film hit the festival circuit last year. He gives a performance that touched this writer in a deep way, bringing universal truths about pain and loss to a place that was familiar. He can convey a deep emotion without saying word, just using his eyes to tell the story, perfectly displaying his commitment to and professional execution of his character. Hoult, as the student Kenny, brings an innocence and wonder, yet strength and depth to the role, always holding his own on screen with the much more experienced Firth. This balance does not just apply to Firth and Hoult, as anytime actors are in the scene together, there is a visible chemistry and genuine give and take amongst them that allows for dynamic performances all around. In the end, A Single Man is a story with deep underlying themes that are explored with a deft touch worthy of a battle tested filmmaker. Themes emerge like the use of fear by cultural powers to manipulate the morality of a society, the connections between human beings and the depth to which they can exist and prosper, and as writer Aldous Huxley said, “Experience is not what happens to you. It is what you do with what happens to you.” If only all films were as carefully crafted as Tom Ford’s effort the world of cinema would be a better place.

Val: Carrie пишет: Тут еще фотка любопытная: Ой, мамочки, что же это с ним делают? Откачивают после купания в холодной воде?

Carrie: Val пишет: Откачивают после купания в холодной воде? Нет, это, видимо, съемки "постельной" сцены — он же там несколько раз в постели показан, насколько я успела понять (славабогу, в одиночестве, в полном соответствии с названием ).



полная версия страницы